Project Γεναρία
Η εκπαίδευση ήταν είναι και θα είναι πολύ σημαντική αξία στη ζωή μου. Ειδικά η διδασκαλία/διαπαιδαγώγηση μικρών ανθρώπων που κάνουν τα πρώτα τους βήματα στη ζωή, είναι τεράστια υπόθεση κι οποιαδήποτε είδους ενασχόληση με αυτό τον τομέα δίνει τεράστια ικανοποίηση και χαρά. Έτσι λοιπόν, είχα πάντα ανοιχτά μάτια, αυτιά και λοιπές αισθήσεις, για οποιαδήποτε ευκαιρία, για κάποιο project που θα μπορούσαν να συνεισφέρω ως μηχανικός.
Το project Γεναρία ξεκίνησε όταν γνώρισα την καθηγήτρια μουσικής Σαρδάμο (είχε κάνει κάποτε ένα σαρδάμ και μπέρδεψε τα πλήκτρα του πιάνου με το πληκτρολόγιο, και τσουπ να το παρατσούκλι). Δεν μπορώ να αποκαλύψω, όλες τις λεπτομέρειες για το πως και που γνωρίστηκα με τη Σαρδάμο, διότι πρέπει να διατηρήσω την ανωνυμία του blogger. Επίσης καλό είναι να διατηρήσω και την ανωνυμία της Σαρδάμο (κυκλοφορούν διάφοροι περίεργοι στον χώρο του διαδικτύου). Αυτό που μπορώ να γράψω είναι πως η πρώτη μας συνεργασία η οποία είχε απώτερο σκοπό τη δημιουργία ενός interactive εκπαιδευτικού βιβλίου/dvd μουσικής.
Η Σαρδάμο, με έφερε σε επαφή με γνωστό εκπαιδευτήριο το οποίο εδρεύει στην Ν. Φιλαδέλφεια, δίπλα στο άλσος που βρωμάει και ζέχνει. Το ιδιωτικό σχολείο, στο οποίο οι πλούσιοι γονείς στέλνουν τα παιδιά τους για να γίνουν πιο μαμμόθρεφτα από τους ίδιους και να νοιώσουν καλύτερα. Το διαφέντευε ένας γλυκομίλητος πετυχημένος businesman που ακολούθησε την πετυχημένη συνταγή "πήρα προίκα το σχολείο του πεθερού", που όταν μιλούσε έσταζε σιρόπια από παντού. Είναι πολύ καλό το σημείο αυτό, να τονίσω την αλλοίωση κουλτούρας στο μέσο Έλληνα επιχειρηματία τα τελευταία 30 χρόνια. Στην προσπάθειά τους να αποτινάξουν από πάνω τους την εικόνα του μουστακαλή αφεντικού, φόρεσαν γαλάζιο κοστούμι και καρπουζί γραβάτα, κι έσβησαν κάθε ίχνος καφρίλας από τη συμπεριφορά τους. Αυτή την απύθμενη ευγένεια ποτέ δεν την χώνεψα, ειδικά σε όσους συνεργάστηκα, αλλά ο συγκεκριμένος Σιρόπιας αποτέλεσε εξαίρεση.
Είναι πολύ ενδιαφέρον όταν βρίσκεις ανθρώπους που μπορείς να συνεργαστείς, με σωστή επικοινωνία, αλληλοκατανόηση κι απουσία εκατέρωθεν εκμετάλλευσης. Η συνεργασία με τον Σιρόπια συμπεριλάμβανε τα παραπάνω. Το Project Γεναρία, ήταν η κατασκευή μία εκπαιδευτικής software πλατφόρμας, η οποία θα περιλαμβάνει ψηφιακό υλικό υπό τη μορφή interactive παιγνίων, για κάθε μάθημα σε κάθε βαθμίδα/τάξη. Από την αρχή επέλεξα Scorm και Javascripts, ως βασικά development εργαλεία. Στο διαδίκτυο βρήκα πληθώρα από game mechanisms κι άλλες πρωτότυπες ιδέες, που χρησιμοποίησα, ενώ κι η δική φαντασία οργίαζε. Οι δασκάλες (κυρίως - ήξερε ο Σιρόπιας...) του ιδιωτικού σχολείου, ήταν ιδιαίτερα συνεργάσιμες και με τροφοδοτούσαν διαρκώς με υλικό. Με πολύ ενθουσιασμό, υπήρξε μία περίοδος δημιουργικότητας, που στον ελεύθερό χρόνο μου, έγραφα κώδικα, επικοινωνούσα με τη Σαρδάμο και τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς, έκανα την ερευνά μου στο διαδίκτυο για περαιτέρω πληροφορίες, ενώ επισκεπτόμουν άλλα ιδρύματα/μουσεία/εκπαιδευτικούς χώρους που αντλούσα πολύτιμες πληροφορίες για την εκπόνηση του Project.
Αξιοσημείωτη ήταν η πρώτη Beta Testing ημέρα, όπου το Project Γεναρία ήταν online. Θα παραβρισκόμουν στην πρώτη απόπειρα εφαρμογής του, στο μάθημα της Μουσικής για την 5η τάξη. Ήταν λογικό την τιμή να την έχει η Σαρδάμο, αφού αυτή αποτέλεσε τον συνδετικό κρίκο μεταξύ της αφεντιάς μου και του Σιρόπια. Εκείνη την ημέρα, για τα κακομαθημένα πεμπτάκια, είχε προγραμματιστεί interactive μάθημα έπρεπε οι μαθητές να αναγνωρίσουν από πολλαπλές επιλογές πενταγράμμων ποιο αντιστοιχεί στην μελωδία που ακούν εκείνη τη στιγμή. Ο ήρωας της πλατφόρμας, ένα κοριτσάκι - η Γεναρία - έδινε ή αφαιρούσε βαθμούς ανάλογα με την απάντηση. Τα παιδάκια ήταν χωρισμένα σε διάφορες ομάδες, οπότε η κάθε ομάδα είχε σαν σκοπό να συγκεντρώσει τους περισσότερους πόντους κι ύστερα να χλευάσει τους χαμένους. Είχα τεράστιο άγχος, σε περίπτωση απόρριψης από τα παιδάκια (ιδιωτικό σχολείο --> πλούσιοι γονείς --> σνομπ μυξιάρικα).
Η λέξη χαμός είναι η μόνη ικανή να περιγράψει το τι επακολούθησε στο μάθημα. Απίστευτος ενθουσιασμός μέσα στο μάθημα, φοβερή συμμετοχή από όλα τα παιδάκια, κι ένα χαμόγελο σαν του Τζόκερ στο πρόσωπο της Σαρδάμος. Εγώ σε μία γωνιά να συντονίζω/ελέγχω τυχόν προβλήματα της πλατφόρμας, ένοιωσα τεράστια αμηχανία όταν στο τέλος του μαθήματος η Σαρδάμο με σύστησε στα παιδάκια ως δημιουργό της εφαρμογής που μόλις χρησιμοποίησαν, εισπράττοντας το πιο θερμό χειροκρότημα της ζωής μου.
Τα success stories που καταγράφηκαν έως τώρα δεν είχαν χρονολογική σειρά, κι εντάσσονται σε διάφορες περιόδους των Επαγγελματικών χρόνων. Θα ακολουθήσουν τα Miserable Failures πριν προχωρήσω με την υπόλοιπη Age of Mastery χρονολογική περίοδο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου