Σάββατο 20 Ιουλίου 2013

Μεταπτυχιακά Χρόνια - Kingston University of London - Part II


Στο συγκεκριμένο μεταπτυχιακό, δεν έχω να πω πολλά, σχεδόν τίποτε.

Engineering Research Techniques, Entrepreneurship & Quality Management
Βαρετή και ανούσια ενότητα. Πραγματικό filler για το όλο πρόγραμμα.

Advanced CAD/CAM Systems
Δεν έδωσα πολύ βάση, φρόντισα να το περάσω όμως με καλό βαθμό.

Mechatronic Design & Automation
Η μοναδική ενδιαφέρουσα ενότητα του προγράμματος. Δυνατές θεωρίες, εργασίες με βάθος, αν κάτι άξιζε από όλο αυτό το φιάσκο, ήταν η συγκεκριμένη ενότητα.

Advanced Stress Analysis & Materials
Αν ποτέ χρειαστεί να φτιάξω κεραμοσκεπή, γνωρίζω τον τρόπο.

The real thing, με περίμενε σε μία βόρεια χώρα, όπου εκεί έζησα την απόλυτη εμπειρία ενός Master. Η Στοκχόλμη ήταν ήδη πολύ κοντά...

Andreas Marshall

Ο μεγαλύτερος σχεδιαστής εξώφυλλων για metal albums. Το προσωπικό μου Masterpieces Top Ten:











Παρασκευή 12 Ιουλίου 2013

Αλχημιστής


Όταν επιδιώξεις κάτι, όλο το σύμπαν συνωμοτεί για να γίνει όπως επιθυμείς.

Χαλαρά η μεγαλύτερη μπούρδα της σύγχρονης παγκόσμιας λογοτεχνίας. Ειδικά οι έφηβοι της γενιάς μου, οι οποίοι αν έχουν διαβάσει ένα βιβλίο, αυτό είναι ο Αλχημιστής (Paulo Coelho), το μετέτρεψαν σε τρισμέγιστο γνωμικό.

Τι μας λέει δηλαδή ο μπάρμπας, αν επιθυμείς κάτι αρκετά, μην αγχώνεσαι, άραξε... το σύμπαν θα συνωμοτήσει και τσουπ θα το αποκτήσεις. Βασική προϋπόθεση να το θέλεις αρκετά. Αν δεν το αποκτήσεις, σημαίνει δεν το ήθελες και τόσο πολύ, οπότε klein mein.

Γνώρισα κάποτε μία κοπέλα, η οποία διαπιστώνω μετά από χρόνια, πόσο βαθιά είχε εμφυτεύσει αυτή την ψευτοφιλοσοφία. Έχει περάσει σχεδόν μία δεκαετία, κι ακόμη βασανίζεται από το κατάπτυστο σύμπαν που δεν έκανε σωστά τη δουλειά του σαν επαγγελματίας συνωμότης, ώστε να πετύχει το μεγάλο της όνειρο.

Σε δημόσια γραπτή θέα, ξεγυμνώνει το κόμπλεξ της και παραδέχεται πως έπρεπε να πιστέψει στους ανθρώπους, ώστε να ξεπεράσει τη μεγάλη της φοβία απέναντι στο σύμπαν που δεν έπραξε το καθήκον του. Αλλά και πάλι δεν είναι σίγουρη, οι άνθρωποι αλλάζουν, προδίδουν, απογοητεύουν, ενώ το σύμπαν, μέσα στην απεραντοσύνη του φαντάζει σταθερό και φερέγγυο.

 Είναι πολύ εύκολο να αντικαθιστούμε την ανθρώπινη βούληση με την βαθιά επιθυμία, την διάθεση ενεργών πράξεων με την ονειροπόληση. Ανέκαθεν η τεμπελιά ήταν η εύκολη λύση κι η πηγή πολλών κακών, ενώ η αμπελοφιλοσοφία δεν κουράζει τον εγκέφαλο και δεν τον βγάζει από τη μόνιμη νιρβάνα στην οποία βρίσκεται.

Αν ποτέ έρθεις σε επαφή με το παρών blog, απλά περαστικά σου και να ξέρεις πως μερικοί κάνουν βήματα στη ζωή τους αναζητώντας την ευτυχία, δεν αναλώνουν τα νιάτα τους να τσακώνονται με το σύμπαν...

Πέμπτη 4 Ιουλίου 2013

Your Side


Σε κοινωνικοπολιτικά θέματα, ο περίπλοκος λόγος είναι ένα καμουφλάζ για την παπαρολογία. Τα πράγματα είναι πολύ απλά:

Υπάρχουν δύο κοινωνικές τάσεις, σε παγκόσμιο επίπεδο. Η μία είναι κατά της τωρινής άνισης κατανομής του πλούτου, διότι προήλθε με δόλια μέσα κι είναι άδικη. Η άλλη είναι υπέρ της άνισης κατανομής του πλούτου, διότι ο νόμος της ζούγκλας είναι αυτός που πρέπει να επικρατεί και ο δυνατότερος (σε κάθε έκφανση) κερδίζει.

Ο κάθε άνθρωπος πρέπει να διαλέξει πλευρά, ή να αναθεωρήσει και να αλλάξει πλευρά, ή να εδραιωθεί στην πλευρά που βρίσκεται, πάντως ουδέτερος δεν μπορεί να μείνει (είτε το θέλει είτε όχι). 

Η σύγκρουση δεν θα αργήσει, μακάρι να επικρατήσει όποιος έχει καθαρή συνείδηση κι ο αντίπαλος να αφανιστεί ολοκληρωτικά. 

(Δεν γράφω σε ποια πλευρά ανήκω, διότι γνωρίζω πως το blog το διαβάζουν κι ηλίθιοι)

Τρίτη 2 Ιουλίου 2013

Top 10 Videogame Characters

Τα videogames είναι έργα τέχνης υψηλής ποιότητας, στα οποία μπορεί κάποιος να συναντήσει χαρακτήρες περίπλοκης ψυχοσύνθεσης, και να ταυτιστεί με αυτούς. Ξεχώρισα τους παρακάτω δέκα, χωρίς να υπάρχει κάποια σειρά προτίμησης.

1. Oni


Ένα κρυφό διαμάντι στον χώρο των videogames, η Oni είναι ένας τραγικός χαρακτήρας ο οποίος πρέπει να λάβει δύσκολες αποφάσεις και να ανακαλύψει μέσα από μία ανελέητη μάχη, ποια πραγματικά είναι.

2. Barret Wallace

Το Final Fantasy VII θα μπορούσε να χαρακτηριστεί το καλύτερο RPG όλων των εποχών, με φοβερό σενάριο και απίστευτους χαρακτήρες. Αντί του Sephiroth, επέλεξα τον Barret, έναν ατσούμπαλο επαναστάτη που πρώτα πυροβολεί και μετά κάνει ερωτήσεις. 

3. Ranger


Ο τύπος είναι πεζοναύτης, ο οποίος τα έβαλε με μία στρατιά από τέρατα, σε μία εξώκοσμη διάσταση και έσφαξε ολόκληρη Sub Niggurath. Άπειρα Respects!!!

4. Sub Zero


Ψυχρός, εκτελεστής, δολοφόνος, πραγματικός Ninja, ο καλύτερος πολεμιστής στο Mortal Kombat.

5. Leon Kennedy


Ο ορισμός της απόλυτης αμερικανιάς, για το πρότυπο του καλού Αστυνομικού-Πρόσκοπου. Ανιδιοτελής, πιστός στο καθήκον, με αρκετή δόση αθωότητας, ένας τέλειος στρατιώτης στην υπηρεσία των πολιτών. Λίγη σημασία έχουν όλα αυτά, με τον Leon στη σειρά των Resident Evil έχει πέσει πολύ σφαγή, οπότε παραβλέπουμε όλα τα υπόλοιπα. 

6. Gordon Freeman


Η δικαίωση για κάθε επιστήμονα. Ένας σπασίκλας με γυαλιά, έχοντας σαν μόνιμο όπλο ένα crowbar, τα βάζει με μία ολόκληρη εξωγήινη φυλή, ανοίγοντας πολλά κεφάλια (ή ότι άλλο έχουν οι εξωγήινοι).

7. Alma Wade


Η ιαπωνική ταινία Ring, έθεσε για τα καλά την Horror αρχέτυπη φιγούρα, του μικρού κοριτσιού με το οποίο μας πήγε όλους τρεις και μία. Στο F.E.A.R, η Alma ενσαρκώνει άψογα αυτόν τον χαρακτήρα, δίδοντας τα εύσημα στους Ιάπωνες δημιουργούς.

8. Agent 47


Λέει μόνο όσα χρειάζονται, κάνει μόνο εκείνα που πρέπει.

9. The Nameless One


Όποιος έχει παίξει μέχρι τέλους το Planescape Torment, και δεν έχει ανατριχιάσει (πολλαπλές φορές) με την τραγική ιστορία του Nameless One, απλά λέει ψέμματα.

10. Duke Nukem


Προσωπικά, κανένα από τα παιχνίδια της συγκεκριμένης σειράς, δεν ξεπερνούν την μετριότητα. Δεν έχει όμως καμία σημασία, και μόνο για τις ατάκες σαν αυτή που ακολουθεί, αξίζει κάποιος να είναι μέγας fan του Δούκα.
Guess again, freakshow. I'm coming back to town, and the last thing that's gonna go through your mind before you die... is my size-13 boot!

Σάββατο 29 Ιουνίου 2013

Μεταπτυχιακά Χρόνια - Kingston University of London - Part I


Η γενιά μου (όποιος παρακολουθεί το blog, ή με γνωρίζει προσωπικά καταλαβαίνει σε ποια γενιά αναφέρομαι) είναι η πρώτη Ελληνική γενιά που καθιέρωσε την απόκτηση ενός μεταπτυχιακού τίτλου ως κοινωνικό must. Η ακριβώς προηγούμενη γενιά πάλευε για ένα πρώτο πτυχίο το οποίο ήταν και μεγάλη επιτυχία, αλλά εμείς προχωρήσαμε παραπέρα. Στα πρώτα μου βήματα ως φοιτητής για το πρώτο πτυχίο, ήμουν ενάντια στην περαιτέρω φοιτητική πορεία σε κάποιο μεταπτυχιακό πρόγραμμα, αφού διψούσα να ενταχθώ κανονικά στην αγορά εργασίας, ως πτυχιούχος. Λίγο πριν την ολοκλήρωση των σπουδών, άλλαξα γνώμη και σε αυτό καταλυτικός παράγοντας υπήρξε μία καθηγήτρια μου, η Σιμιγδαλιά.

Η Σιμιγδαλιά ήταν έκτακτος Καθηγητής, στο εργαστήριο Σχεδίασης Ψηφιακών Κυκλωμάτων και τις δίνω τρία μεγάλα Respect για τους παρακάτω λόγους:

  1. Ήταν Technical Manager στο Defense τμήμα της Intracom (μπορεί να είναι ακόμη, δεν γνωρίζω).
  2. Υπήρξε ο πρώτος και τελευταίος άνθρωπος που μου έδωσε συμβουλές για τη σωστή δομή ενός βιογραφικού σημειώματος, και για το πως πρέπει να αντιμετωπίζω μία συνέντευξη. Η καθοδήγησή της κι οι συμβουλές της ήταν 100% σωστές, αν κρίνω εκ τους αποτελέσματος, δώδεκα περίπου χρόνια αργότερα.
  3. Ήταν μεγάλη fan των Iron Maiden.
Η Σιμιγδαλιά, μετά από μία μεγάλη συζήτηση με συμβούλεψε (και με έπεισε) να μην απορρίψω μελλοντικές περαιτέρω σπουδές, αλλά να πάρω την απόφαση όταν θα νοιώθω έτοιμος. Η πειθώ της ήταν τέτοια, που τελικά πραγματοποίησα δύο μεταπτυχιακές σπουδές.

Ένιωσα έτοιμος για έναν μεταπτυχιακό τίτλο, κατά τη διετή παρουσία μου στην εταιρεία Zenon. Άπειρος σε τέτοια θέματα, αλλά με αρκετή όρεξη για ψάξιμο, μπήκα στην σύντομη αλλά περιεκτική διαδικασία κάποιου μεταπτυχιακού προγράμματος που θα μπορούσα να συμμετάσχω, παράλληλα με την εργασία μου. Τα ερωτήματα που πρέπει να απαντήσει κάποιος Έλληνας απόφοιτος, όταν μπαίνει σε αυτή την διαδικασία, είναι τα παρακάτω: (με τις απαντήσεις)

- Μεταπτυχιακό στην Ελλάδα ή στο Εξωτερικό?
  • Ερώτηση παγίδα, είναι λάθος το τσουβάλιασμα  πάνω από 200 διαφορετικών χωρών, σε μία λέξη "Εξωτερικό". Έστω όμως ότι απαντούμε θετικά στο πρώτο, όποτε πάμε στην επόμενη ερώτηση.
- Σε Ελληνικό Πανεπιστήμιο ή σε συνεργασία με Αγγλικό ή Αμερικάνικο (ή όποια άλλη χώρα συμμετέχει στην απάτη)?
  • Το πρώτο κριτήριο για να δοθεί εδώ απάντηση είναι η λέξη "Δωρεάν". Πραγματικά, όποιος έκανε Μεταπτυχιακές Σπουδές στην Ελλάδα, και πλήρωσε δίδακτρα, απλά είχε λεφτά για πέταμα. Ακολουθεί πρόταση που φαινομενικά περιέχει αντίφαση, αλλά οι ψαγμένοι θα το πιάσουν το νόημα: Είμαι υπέρμαχος του Ελληνικού συστήματος της Ανώτατης Εκπαίδευσης όσο αυτό παραμένει στα πλαίσια του τσάμπα. Το να πληρώνεις δίδακτρα σε ένα Master που βρωμάει Ελληνίλα, είναι απλά κατάντια. (στην οποία συμμετείχα όπως θα δούμε παρακάτω)
- Μεταπτυχιακό στην Αγγλία, σε χώρα της Δυτικής Ευρώπης ή σε χώρα της Ανατολικής Ευρώπης?
  • Όποιος επιλέγει Αγγλία είναι απλά πρόβατο ή τεμπέλης με χρήματα. Δεν με ενδιαφέρει σε ποια θέση στο στημένο παγκόσμιο Ranking είναι το Oxford ή το Campbridge, από τη στιγμή που η πιο αντιπαθητική χώρα της Δυτικής Ευρώπης, έχει μετατρέψει την εκπαίδευση σε μία κεντρική πλουτοπαραγωγική πηγή, όπου κι ο πιο άχρηστος απόφοιτος του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου μπορεί να αγοράσει ένα Master. Όποιος την επέλεξε ή έχει σκοπό, περαστικά του και να του κάτσουν τα fish n chips στο στομάχι.
  • Όποιος επιλέγει Δυτική Ευρώπη, ειδικά Ολλανδία, Γερμανία, Αυστρία, Σουηδία ή κάποια άλλη σωστή χώρα (συμμετέχουν κι οι Σκωτία, Ουαλία, Ιρλανδία σε αυτές), είναι ωραίος, έμπειρος και δε γουστάρει πελατειακές σχέσεις με το ίδρυμα στο οποίο πάει να σπουδάσει. Η διαφορά είναι πως σε ετούτες τις χώρες, οι σπουδές είναι δωρεάν. Βέβαια για να ενταχθείς, πρέπει να σε επιλέξουν και στα κριτήρια δεν συμπεριλαμβάνουν το εισόδημα των γονέων.
  • Όποιος επιλέγει Ανατολική Ευρώπη, δηλαδή Σερβία, Βουλγαρία, Ρουμανία, καλό θα είναι να παραμείνει εκεί. Καλό για την Ελλάδα και τους υπόλοιπους Έλληνες, όχι για τον ίδιο.
- Μ.Β.Α ή σχετικό με τον γνωστικό αντικείμενο του πρώτου πτυχίου?
  • Για όσους δεν γνωρίζουν το ακρωνύμιο M.B.A, το "Α" είναι για τη λέξη Άχρηστος. Κάποτε η ανθρωπότητα πίστεψε πως η επιστήμη μπορεί να δώσει όλες τις απαντήσεις. Το πρόβλημα ήταν πως υπήρξαν κι επιστήμονες, που παρά την ακαδημαϊκή τους ντεμέκ μόρφωση, μόνο επαΐοντες δεν μπορούσε να τους πει κανείς. Για να τους ξεχωρίζουμε, δημιουργήθηκε το M.B.A το οποίο στιγματίζει τον κάτοχο και λειτουργεί ως πύλη NOT στην επιστημονική ιδιότητα που φέρει.
  • Προφανώς κι ένα Master είναι η εξέλιξη και εξειδίκευση του γνωστικού αντικειμένου. Για αλλαγή κατεύθυνσης υπάρχουν και τα Κ.Ε.Κ (βρίσκεις και γκόμενα εκεί).
- Τελικά να πληρώσω ή όχι?
  • Είχα έναν καθηγητή Φυσικής στο Λύκειο, τον μέγα Μαγνήσαλη, απόφοιτος Φυσικού Θεσσαλονίκης, στρατιωτικής σχολής Ευελπίδων, Ιατρικής Αθηνών, παράγοντας της ομάδας του Φωστήρα, κι μπαμπάς στα 65 του με παιδάκι 5 ετών. Ο Μαγνήσαλης είχε τη συνήθεια να αναλύει το Θεώρημα Ώθησης Ορμής, παριστάνοντας ένα ζόμπι που υπνοβατεί, κι όταν δεν είχε όρεξη για μάθημα, ξεκινούσε τις διαλέξεις. Μία βασική του αρχή, ήταν πως η εκπαίδευση από την Αρχαία Ελληνική Εποχή, ήταν επί χρήμασι, κι έτσι θα πρέπει να είναι.  Αμφισβητούσε πως η Παιδεία συγκαταλέγεται στα βασικά αγαθά που πρέπει να απολαμβάνει ένας άνθρωπος. Ο μέγας Μαγνήσαλης, ήταν καλός Φυσικός, αλλά τεράστιος παπαρολόγος, οπότε η απάντηση είναι ΟΧΙ ΝΑ ΜΗΝ ΠΛΗΡΩΣΕΙΣ.
Επέλεξα να συμμετάσχω στο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Advanced Industrial & Manufacturing Systems, το οποίο διοργανώνει το Kingston University of London με το ΤΕΙ Πειραιά. Όλα τα μαθήματα λάμβαναν χώρα σε αίθουσες και εργαστήρια του ΤΕΙ, και τα δίδακτρα ήταν περίπου 4.500 ευρώ. Οι απαντήσεις που δίδω στο παρών άρθρο είναι κατόπιν εορτής...